torsdag 10 mars 2011

Fåren hälsar

Vädret idag har varit en aningens surt och vårkänslorna har åter flytt sin kos.
Även fåren har hållit sig inne men var ute och kikade lite när jag och vovven kom och hälsade på. 
Snart är det dags för vårklippningen. Vi räknar med att lammen börjar anlända i början av april.
Jag längtar!  

Tackan i mitten heter Micky, det är hon med den populära ullen. Hennes döttrar Molly och Nelly är även de ljusbruna. Den vita heter Lena, henne fick Nisse som betalning vid en klippning ifjol, hihi. Jag hade ju ingen vit tacka innan så det var uppskattat. Den grå typen längst till vänster är vår gammelbagge Hugo. Att det är hans dotter Vanja som står bakom honom kan man inte ta miste på, de är såå lika. De mörka tackorna längst fram är Viky och Kiara och om man kollar ser man faktiskt svansen på angorabocken Kjell.
(De som inte kom med på bild får bli presenterade vid ett annat tillfälle.)

Ikväll ska jag banne mig bli klar med veckans utmaning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar