onsdag 16 mars 2011

Tovade tofflor

Tovade tofflor av ull från mina får :)



Det är Anita, en av ulliganerna som har tovat dessa gossiga tofflor.
Jag tycker de är underbara.
Fattar inte hur lockarna längs kanten har överlevt en runda i tvättmaskinen på 60 grader?
Hade jag gjort dem hade det kommit ut två klumpar, hihi.

Ulliganerna är jag och ett gäng andra som träffas för att tova.
Jag kommer att försöka samla alla alster på Ulliganernas blogg, men det kommer även dyka upp mycket här.

Bilderna från gårdagens nunotovning kommer senare i eftermiddag. NU ska jag ut och lapa sol :)

1 kommentar:

  1. Tovat material är 100 % naturligt. Inga kemiska ämnen används. Fårull våttovas med vatten och naturlig tvål.

    Det är sedan länge känt att tovade produkter förbättrar blodcirkulation, lindrar smärtor i leder, skyddar pålitligt mot kyla och heta.

    http://www.primawool.com/huvudsida-1/se/

    SvaraRadera