tisdag 10 maj 2011

Feng Shui!

Jag fick ett ryck. Ett sådant där "nuorkarjagintemerjagblirvansinnigryck".

Under ett pågående vansinnesutbrott.

Före och efter.

Jippi! Jag kan se golvet!!!

Jag fattar inte hur mycket det kan få plats inne i ett skafferi!? När jag tömt skafferiet så var hela köket och hallen belammrad med pant, konserver, papperstallrikar, servetter, krukor, former, rivjärn osv.
Mycket har åkt iväg till återvinning, det är rensat. Bara sådant som vi måste spara har fått vara kvar.
Varför har vi tre våffeljärn och två smörgåsgrillar för? Äggkokaren använder vi aldrig, vi kokar i gryta.
Vi har tre olika mixerapparater när vi lika gärna hade klarat oss med enbart matberedaren. Onödigt!
Nu känns det i alla fall bra igen och jag har rensat bort lite onda stressande andar,
tänk vad ordning och reda påverkar humöret!

Räven har kikat på hönorna genom hönsnätet men inte fått tillfälle att komma åt dem. Gubben ska ta geväret över axeln till helgen och leta upp grytet. Skyddsjakt är ju tillåtet men det känns onödigt att skjuta en nybliven mamma utan att veta vart valparna är. Ursch! Det är ju synd om räven oxå!

5 kommentarer:

  1. Haha,, dedär känner jag så väl igen.. men jises va fullt du hade på första bilen..o sen vips är det borta..o då är det så fint.. men om du kastade mycket o till åtevinningen ..då blev det väl sådär tomt...Ja hördu det kan man fråga sej varför man samlar på en massa skit som aldrig blir använt.. ha en bra dag..i ditt städade kök o skafferi...

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, så mye ting og tang. Bra du fikk orden på det igjen! hehe....
    KLem Misemor

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad man samlar på sig, blir lika förvånad varje gång det är rensardax.
    Ett bra dagsverk du åstadkommit och lön för mödan fick du verkligen i dina skinande och luftiga utrymmen. Tänk om det kunde vara beständigt ändå :-)

    SvaraRadera
  4. Trist å lese om revens røveri i forrige innlegg. Ikke greit å slippe hønene fri da:(
    Så flott det ble i ditt kjøkken - utrolig hva man har!

    SvaraRadera
  5. oj...tänk vad gott det är att rensa, att man inte gör det oftare?

    Jag tänkte ta en andra runda i garaget nu....vi verkar trots bokbål och containrar fått med oss en del skrot ;)

    kram

    SvaraRadera