fredag 15 juli 2011

Sista chansen och en dröm...

... om en verkstad liknande denna!

Ull, arbetsbänkar, väggar med fårstängsel och inspiration.

Mera arbetsyta, ull och litet fikarum (till vänster i bild).

Ull i sagolika färger, rutigt golv...
Jag har varit hos Marianne Andersson i Kil och hamstrat ull i mängder.
Det var nästan så att det inte fick plats i en stor V70 så ni anar kanske kvaniteten :)
Ullen ska användas under nästa vecka då jag ska handleda en tovningsgrupp på Sandvikengården.
Hennes ullverkstad är verkligen UNDERBAR! Jag är såå avundsjuk, ni fattar säkert varför.
Hemma hos mig slåss ullen om utrymmet med leksaker och andra vardagsattiraljer, suck! 

I morgon så är det dragning på utlottningen av sländan och sittdynan
Jag vet inte när så om det inte finns något nytt inlägg som säger att tiden är ute
så finns fortfarande chansen! Passa på! 
Det är verkligen kul att följa upp alla nya bloggar som jag hittat tack vare denna utlottning.
Internet är verkligen fantastiskt (även om det har vissa biverkningar).  

2 kommentarer:

  1. Ja det där ser vrkligen helt underbart ut, tänk att få en sån verkstad, vilken dröm :)

    SvaraRadera
  2. Aha, där fick man kanske ett utflyktstips!

    SvaraRadera