söndag 18 september 2011

Helgens spinn i public avklarad!

En intensiv helg har passerat och suget efter att spinna är enormt!
Vi var ett glatt gäng som träffades på Arvika bibliotek under lördagen och delade idéer och kunskaper.
Många kom förbi och kikade och testade att spinna vilket var väldigt roligt. Hoppas att de blev riktigt bitna så att de själva kan vara med och visa sitt hantverk nästa år.

Att spinna direkt från råullen kan vara väldigt effektfullt.
Massa olika spinnrockar och massa olika tekniker.

Nyfikna frågor och trevliga kommentarer från "allmänheten".

Gillar verkligen denna dag. Förr så lärde man sig att spinna hemma av den äldre generationen men hur är det idag? Ett sådant här event är viktigt för att visa att det fortfarande finns de som kan och att det går
att lära sig om man är sugen. Vi gör om det igen nästa år!
Hoppas fler hänger på så att det blir många event runt om i Sverige.

Jag fann en liten blänkare om det på en av lokaltidningarnas hemsida.


Hoppas ni andra har haft en lika rockig helg som jag ;)

5 kommentarer:

  1. Jag har haft himla kul.
    Det är altid härligt att spinna en hel dag!
    Tack för inbjudan.

    SvaraRadera
  2. För mig var det första gången jag spann tillsammans med andra bortsett från kursen jag gick...och så när Ulrika var hos mig i somras.
    Men nu ska jag bli mer spinnsocial!
    Fina bilder från Arvika, kul att "alla" var igång samtidigt!

    SvaraRadera
  3. De va ju bara så kul :-)

    Bra initiativ Chatarina! Vi spinner vidare på detta tills nästa år...

    SvaraRadera
  4. Det er fint med en felles spinnedag for alle i hele verden. Her i Lillehammer har vi også en rokkeklubb som møtes med rokkene våre til spinning første mandag hver måned. Så jeg spinner ofte sammen med andre. :)

    SvaraRadera
  5. Vi hade det toppen i Nordstan i Göteborg! Kommer definitivt bli nästa år! Jag hade ingen aning om att ni höll till på arvika bibliotek, KUL! =)
    /janette
    okejda.blogspot.com

    SvaraRadera