torsdag 22 september 2011

Nytt spinnrocksäventyr!

Lyxen med att sälja spinnrockar är att man har fri tillgång till att testköra dem!


Under veckan som gått har jag sålt min första S17. Det är en spinnrock som Louët lanserar som sitt "billiga alternativ". Jag har haft stora funderingar på om det har varit värt att ta hem spinnrocken för försäljning eftersom det handlar om ganska stora pengar när man vill investera i en ny spinnrock. Mitt resonemang är att man gärna vill ha det bästa om man ändå ska betala för det och då kanske man lika gärna betalar lite extra för att få en komplett vara. Efter att ha testkört S17 har jag ändrat min  åsikt. Det finns helt enkelt två målgrupper: de som har råd (eller tidsbrist) eller de som kan skapa sina egna förutsättningar.
S17 är helt obehandlad och kräver omvårdnad av sin nya ägare. Samtidigt så ger det ägaren fritt spelrum. ÅÅÅH vad jag önskar att jag kunde sälja ett gäng och se hur dessa spinnrockar fick växa och bli helt olika personligheter.Kanske röd eller grön? Kanske med värsta hårdrocksmotivet eller kurbits!!!
Rent tekniskt så fungerar spinnrocken lika fint som de dyrare sykonen även om den har en
äldre/ annan spolvinge och bara en trampa. Risken är att den kan behandlas helt fel och att trämaterialet slår sig totalt, vilket gör att garantin inte gäller, men samtidigt så är den helt utlämnad till sin nya ägare.
En utmaing.


Någon som har en S17 hemma som kan recensera den?
Finns det någon som har målat och gjort den fin??
Är det någon som blir sugen på en spinnrock, så är någon väldigt välkommen till butiken :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar