tisdag 3 april 2012

Inspirerad!

Jag har fått en idé! Jag tackar HH Ja Ja för det :)

HH Ja Jas bidrag till återbruksutmaningen. Kalasfin! 

Jag fick för ett bra tag sedan massa kantband. Jag överdriver inte, det var MASSA kantband. Du kan läsa mer om det här. De har legat i en låda i väntan på kanske just denna idé! Ska testa att virka korgar och puffar av dem. Jag började för lääänge sedan att virka en matta men tröttnade att riva trasor av lakan och la det projektet på is. Nu blev jag sugen på att ta tag i det igen men denna gången tänker jag rikta in mig på kantbanden. Blir lite rastlös eftersom jag inte har fått tillgång till de nya rummen än... jag vill piffa! 

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken dröm att ha så mycket kantband - en förmögenhet! Kul att du vill virka, det är finfint mot rastlöshet. Själv gillar jag ju även att klippa i utslitna kläder, så man behöver ju inte kantband. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har förresten sett en tutorial på att väva med kantband. Ett kuddfodral med pixlar. Det hade jag gjort om jag hade haft så mycket band tror jag. Det finns så mycket skoj att hitta på!

    SvaraRadera