fredag 20 april 2012

Ur en femårings perspektiv

Här bjuder femåringen på en liten rundtur på gården. 
I ett oövervakat ögonblick vandrade han nämligen runt med min kamera. Några av bilderna blev kanonfina! Här följer ett axplock! 
Nyfiken lillasyster. 
Baggen Kenneth. 
Mor och far i huset som inspekterar tackornas rumpor.
Vi försöker lista ut vem som ska  lamma härnäst ;)
Mohairull (Angora) som ligger och skräpar. Tragiskt! 
Målarbockarna. 
Leriga hästen Irco. 
En öppen lucka till höloftet. 

Tycker det ser så trist och tråkigt ut så här innan det tar fart och blir grönt ute. Allt är lerigt, brunt och i en enda röra efter att snön smält undan. Ser lätt lite skruttigt ut. Det ska bli riktigt skitväder under helgen. Inte kul. Längtar efter de fina vårdagarna då man kan städa, kratta, piffa och göra fint ute. Jag får väl trösta mig med att pyssla inne istället. Det finns ull från i höstas att ta hand om ;)

Vill även att tackorna ska lamma klart så att vi kan börja planera in deras klippning. Det är lite "skomakarens barn" som gäller här. Jag vill egentligen att de ska klippas tidigt innan lamningen så att höstullen blir riktigt lååång och fin. Nu får vi skjuta på höstklippningen istället. 

Trevlig helg!!

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder ur ovant perspektiv!
    Särskilt min son tyckte om att fotografera och det kunde bli lite många bilder av samma sak men vissa bilder är fantastiskt fina och med en lite oväntad vinkel, som bilden på luckan till höloftet. Jättefint med skrindan (?) i förgrunden och blå himmel i bakgrunden, men luckan är ju huvudsaken. Hälsa honom att jag gillar hans bilder! :-)

    SvaraRadera
  2. Så spännande med en liten mans perspektiv... Ser fram emot fler bilder ur hans sätt att se på livet på gården :)

    SvaraRadera
  3. hälsa att han blir nog fotograf bara vad det lider... OJ va härlig ull..o får o lamm.. jag blir helt salig.Skulle gärna ha små lamm här på gården.Va ska du sticka av eget spunnet garn??Det ser så härligt mjukt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en förmåga att spinna och lägga i lager ;)
      Tanken är att det ska bli saker men sedan blir jag snål och tycker att det är "synd" att använda mig av det egenspunna garnet när jag kan experimentera med köpgarn istället, hihi. Galet!
      Har ändå en tanke om att det ska bli lite mössor, vantar och halstubar framöver när jag får tummen ur och vågar...

      Radera