tisdag 11 september 2012

Prinsessgarn!

Jag hade tänkt att starta upp bloggandet med en liten tillbakablick över vad som har hänt under sommaren men det verkar inte bli tid över för det. Kastar mig därför in i det hela med spontana inlägg med vad som sker just nu. Kan ju alltid återkomma till sommaren när lugna perioder inträffar.
Familjen har växt och vi har nu blivit fem! Kul, fantastiskt och underbart i kombination med lite stress och kaos. Jag har återfått min inspiration och kreativa energi så jag jagar tid. Vet inte riktigt när på dygnet jag ska hinna sätta mig och fokusera. Som vanligt ska jag göra allt på en gång så det är ett stort antal projekt på g just nu. Förhoppningsvis ska de bli färdiga innan jul... lr?

Denna vecka har jag ordnat en utställning, tillsammans med en hög duktiga spinnerskor, på Arvika bibliotek. Vi har tjuvstartat world wide spin in public day med att visa upp handspunnet garn och olika fibrer. På lördag är det "final" då vi sitter och spinner tillsammans på biblioteket. Superkul!!!
Suget att spinna är därför på topp och här hemma leker jag med dotterns glaspärlor :)























Dottern är väldigt fascinerad av pärlorna och tycker att det blir såååå vackert! Ett riktigt prinsessgarn! Lite pilligt men väldigt kul att spinna. Har trätt på pärlorna på en fiskelina och men hjälp av den för jag med jämna mellanrum upp en radda på garnet. Sedan när man gör tvåtrådigt garn portionerar man ut pärlorna en och en.
Garnet är ett delmoment i ett annat projekt som jag får presentera vid senare tillfälle ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar