torsdag 11 oktober 2012

Från höst till höst

Ett helt år! Ja, så lång tid tog det att bli klar med denna sjal. Härliga höstfärger!
Har försökt att träna på att sticka aviga maskor så den är slätstickad.
Tyvärr stickar jag olika hårt beroende på om det är aviga eller räta :(
En bild tagen strax innan dottern bidrog med lite mjölksur spya. Ha ha, så himlans typiskt! 
Startade med tre maskor och ökade med en maska i början och slutet på varje varv. Kände mig nöjd när arbetet mätte drygt 2,5 meter. Det var inte kul att sticka på den längre när ett varv tog 10 min, antagligen därför det tagit så lång tid innan den blev klar ;)
Ursäkta den suddiga bilden. Stressad fotograf. 
Här är det bäbisen som bestämmer allt Jag fick inte nåla sjalen på mattan när jag skulle blocka den (det var inte tillräckligt underhållande) så de närmaste sakerna fick assistera mig. Tovade tvålar, en vinflaska och lite kakelplattor fick funka.

Idag står det tovning på schemat så... på återseende ;)

1 kommentar:

  1. så fin den blev.. ja det blir inget kul då ett varv tar länge.. men nu har du din vackra sjal..o det behövs snart då det blir kallare.Härlig färg..

    SvaraRadera