måndag 1 oktober 2012

Ullrester

Jag har en hink där jag samlar alla överblivna ulltussar som blir när jag kardar. När den är full så gör jag en kompott och blandar allt och skapar på så vis "restflor". Kan bli hur som helst och vad som helst. 

Lite olika färger. 
Här skapar jag "spinnflor". 
Härliga ull! Till och med överblivna fibrer kan vara vackra i ögonen  på en ullfanatiker. 
Tillsammans med en liten virknål och den där röda korken med hål i kan man fiffigt göra egna flor, tops eller rovings (kärt barn har många namn) som det går lätt att spinna av. Här finns en bra instruktionsvideo.
Det blir kanske lite blandad kvalité på fibrerna men det duger att spinna av till mig. Gillar när det inte är för perfekt ;)

Detta är en av de saker jag gör för att undvika fåtöljprojektet, som ännu inte går att sitta i...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar