fredag 3 februari 2012

Ny vår, nya tag!
Här har det varit uppehåll en tid av lite olika orsaker. Kan trösta er med att ni inte missat någonting, allt handarbete har varit som fryst under tiden och jag plockar upp trådarna på exakt samma ställe som jag lämnade dem. Inspirationen, energin och tiden är äntligen åter och vårkänslorna spirar i kroppen!
Årets höjdpunkt närmar sig och det går inte låta bli att längta, längta och LÄNGTA!

Fårfesten närmar sig och jag smider planer inför denna underbara helg! Det gäller att spara lite pengar också, brukar vara svårt att inte fylla på i sitt garnförråd och liknande. Det kallas VURM*!

En kul grej som hållit humöret uppe under dessa mörka vintermånader är att denna blogg har haft så många besökare trots att den varit helt stillastående så länge. RIKTIGT KUL!

Hela gården har legat i en slags dvala nu under vintern och vi ser verkligen fram emot lammningen i år. Det ska bli spännande och se om den nya baggen Kenneth har blivit varmt välkommen av damerna eller om det är baggen Zoo som fått göra finjobbet i vinter. Den ena baggen vit och den andra svart, de flesta tackor bruna. Vad ska det bli av detta!? Har dammat av kardmaskinen och tagit fram spinnrocken igen, det är dags att börja tömma det lager av ull vi har efter höstens klippningar. Jag ska börja med att surfa runt och hitta inspiration, ikväll har jag lovat mig själv att sticka klart mina sockor som jag påbörjade för ett halvår sedan. Håll tummarna (eller tårna)!
På återseende snart igen!

* vurm = överdrivet intresse, mani.

3 kommentarer:

  1. Har saknat dina inlägg. Spännande att fortsätta följa:)

    SvaraRadera
  2. Ja nu laddar vi på inför Fårfesten :-))
    /M

    SvaraRadera