söndag 26 februari 2012

Suck, då var det dags igen...

...  bara för att reta mig och tala om att det inte är någon idé att fundera på vackra, smaskiga blommor i trädgården. Ett tydligt vårtecken, rymmande baggar i sandlådan. 

Baggarna tycker att det är på tiden att utforska omgivningen lite. 
Jag glädjer mig åt att hunden får ha lite kul i alla fall. Äntligen lite jobb att utföra! 
Hela familjen har varit utslagna denna vecka. Gubben började med att skaffa sig ett kraftigt ryggskott och sedan lade sig resten av familjen med hög feber och en kraftig influensa. Vi är inte på benen än. Femåringen vaknade och insåg att han inte kunde ha något födelsekalas. Helt förkrossad tittade han på mig och frågade: 
- Har du förgiftat mig mamma? 

Efter regn kommer solsken och efter vintern kommer våren. Det är bara att släppa alla krav och vänta på energin. Fårfesten närmar dig vilket verkligen är något att se fram emot, där brukar energin och inspirationen flöda! 

Tack för uppiggande kommentarer! 

5 kommentarer:

  1. Men milde tid, brukar du blanda gift i barnens mat? :-D

    Stackars liten, det där med kalaset var inte roligt!

    Hoppas ni går friska och starka tider tillmötes nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skurken i dramat är jag! Det var ju jag som smittade honom med det febriga influensa viruset. Han anser nog att det är precis samma sak som att bli förgiftad ;)
      Jag har blivit förlåten, har lovat att kalaset blir av en annan helg.

      Radera
  2. Ser verkligen fram emot att få se er alla friska på Fårfesten :)

    SvaraRadera
  3. Vilken hjärtegripande kommentar av sonen! :-( Hoppas att ni snart är på benen igen, precis som de busiga baggarna.

    Kram Bea

    SvaraRadera
  4. visst är det roligt med rymmande får :-), man blir arg en sekund men sen går det öve för dom är så charmant omedvetna om att dom gjort fel.
    Krya på er!

    SvaraRadera